måndag, maj 18, 2009

Inköp från resan

Än orkar jag inte skriva och berätta om resan men här kommer allt jag köpte under färden söderöver... håll tillgodo

Echnaton (eller hur karlfan stavar) papyrus som jag fick för halva det urpsrungliga rabaterade priset så det blev till slut 56 LE dvs egyptiska pund

Magisk! Blev kär direkt jag såg henne, en servitör konstaterade att det var skit men vem bryr sig vad han tycker... jag älskar henne! 280 LE (första budet var 250 men sen när jag kom tillbaka var hon helt plötsligt värd 445 en annan gubbe i butiken än den första)


lite smågulliga inköpt innan jag hade hittat tanke-kvinnan ovan och skulle utgöra en av tre tillsammans med nedanstående två skulpturer. 175 LE



mer kärlek, fy fan vad tänkte jag på där... men som sagt en treenighet ville jag ha. Ingick i de 350 LE jag betalade i butiken


den första av de tre som jag blev förtjust i... gillade brösten och själva skulpturen. 175 LE



vet inte vaför men jag gillar den men något fick mig att fastna för den. 120 LE tror jag (skällde ut


Gillar dessa masker, matchar de jag redan har... blev såld för denna stora och bara måste ha henne... 80 LE tror jag, ingick i de 350 LE


första av de maskerade damerna jag hittade och fastnade för. 60 LE efter mkt om och men först vill han ha 80 men eftersom han inte fick den såld prutade han ner priset lite till. Sen hittade jag den större masken ovan och fick den för 80, så på väg till hotellrummet (eftersom butiken låg inom hotellområdet och ja jag är medveten om att det var synnerligen korkat att köpa ngt där eftersom priserna antagligen var betydligt högre) upplyste jag innehavaren om att jag inte var helt nöjd med att han "lurat" mig... som gottgörelse fick jag en sfinx miniatyr som var ful som fan. Men mest arg är jag på mig själv som inte fattade bättre. Men det var första dagen, måste säga att jag blev bättre på att pruta och jävlas tillbaka med butiksinnehavarna.

Ännu en av dessa ögonblicksförälskerser. Minns inte priset men jag betalade 350 för de tre ovan plus en flaska med sandelträolja som kostade 50 LE.


som bonus kastar jag in en bild på undertecknad iförd palistinasjal. Ni må tro att butiksinnehavaren var nöjd när han fick vara nära mig... han ville knappt släppa min hand när jag försökte gå och ville så hemskt gärna träffa mig igen. Tyvärr var han inte min typ så jag avböjde till hans stora besvikelse.
"Det är inte i det man äger utan i det man är som personligheten yttrar sig."
Oscar Wilde

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Gillar verkligen dina trämasker och skulpturer. Tankekvinnan var läcker! =c)