måndag, juli 20, 2009

Frihet och tystnad

Det här nog den värsta dagen på hela tiden. Avlämningsdag. Fr Kaos far som ett yrväder och är så lycklig för att pappa ska komma. Hon konstaterar att när hon är hos pappa är jag ensam och då är det tyst här.

och Tyst är det... och samtidigt som det är en välsignad tystnad så är den fruktansvärd. Det är otroligt skönt att äntligen kunna sitta ner och bara vara, få tid att fånga tankarna och faktiskt känna på allt utan att hasta vidare till nästa punkt i livet. Skönt att få vara bara jag. Men samtidigt är det tråkigt att vara utan min egen lilla krigare.

Efter att fadern hämtat barnet åkte jag direkt och shoppade, tänk va mkt bättre man mår när man får göra av med pengar eller äta (något jag tillbringat kvällen med att göra äta alltså). Jag köpte en skrivare/scanner och har tom lyckats installera den, så nu kanske det dyker upp ett och annat gammalt foto på undertecknad eller något i undertecknads liv.

Sen när det var gjort hoppade jag in en snabbis på IKEA och gjorde av med lite pengar även där. Eftersom jag måste möblera om lite nu när skrivaren ska på plats blir det en del följder och jag måste därför köpa lite nya detaljer, sicken otur.

imorgon stundar dagspass hos frisören och just nu är jag lite orolig för hur resultatet ska bli, efter många års tjatande verkar det som jag böjer mig för frisören och låter dem sätta in rader av löshår i mitt eget. I vanliga fall har jag antingen löshår eller mitt eget, men med den nya rakpermanent tekniken blir håret väldigt platt och eftersom jag har ett väldigt tunt hår (fast mycket) så blir det inte mycket kvar när de plattat ut de och jag känner mig som en tant.
När jag sa detta till frissan så sa hon att då rekommenderade hon att sätta i några rader löshår för att få lite volym. Vi får väl se, jag är tveksam till att det kommer bli snyggt att blanda mitt negerkrull (uträtat eller inte) med europeiskt hår. Skillnaden syns mer än man vill och även om jag nu har löshår så vill jag åtminstone att det ska se snyggt ut och inte som man har två olika lager. Men men vi får väl se hur det blir.

Sen ligger veckan öppen för det mesta, planerna på att sticka tillbaka till Gotland får nog tyvärr vara eftersom jag upptäckte att det finns så otroligt mycket att ta hand om och fixa här hemma. Saker som jag vill göra men som jag ständigt skjuter upp på framtiden. Vilket gör att jag aldrig riktigt kommer mig till rätta eftersom jag hela tiden ser mina projekt och blir irriterad på att de aldrig blir klara. Kanske blir det att utnyttja tiden till sådant, lite träning, bio och kanske en dejt eller två.

"Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: