lördag, september 26, 2009

Känslan är ?

Ärligt talat så vet jag inte om jag egentligen mår så mycket bättre än i går. Men eftersom fr kaos är här är det bara att bita ihop och gilla läget. Då hinner man liksom inte med att vara sjuk. Hade det varit barnfri helg kan ni ge er på att jag legat hemma med minst svininfluensan om inte fågelinfluensan gjort ett återinträde och landat hos mig.

Men nu är det kaoshelg så då blev det bara en liten ynka förkylning som jag inte ens har tid att ha. Kaos är lite snorig och nyser oftare än vanligt. Inte för att det hejdar henne nämnvärt från att vända upp och ner på huset och dess närmsta omgivningar.

Bestämde mig för att göra vitlökssmör till maten, allt för att hotta upp imunförsvaret och ge de vita krigarna (pratar vita blodkropparna här å inget annat) en liten extra skjuts. Men det tyckte tydligen inte min mage var en så strålande idé. Hurra för inbyggd anorexi.

Här ska mumsas glass (tofuline vanilj) och mors hjortronsylt.

E ju faktiskt förkyld å då ska man äta glass, i stora lass.

"Adam hade en stor fördel. När han sade någonting bra visste han att ingen hade sagt det före honom."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: