torsdag, september 17, 2009

Kyckling a la spett

Fan att man ska vara så jävla feg. Mötet med sekreteraren löpte väl så där kan jag säga. Vår medlare kom med ett förslag om hur vi ska lösa bristen på kommunikation mellan mig och sekreteraren. Som jag malde ner till stenmjöl. Han sa åt mig att jag borde ringa honom och han ansåg minsann inte att det var något fel på de saker han lämnade i från sig.

Jag sa att jag inte delade hans mening och att jag i egenskap av ordförande och justerare måste fylla i de saker som saknas och korrigera det som är felaktigt. Han mumlar vidare om att jag borde ringa honom istället. Då frågar jag honom om han är nykter om jag ringer honom. Han blir stilla å sen frågar han "vad sa du nu?" jag upprepar min fråga. Han ser ut som han vill kasta något hårt på mig. Vice ordförande skyndar sig att försöka mildra min fråga men jag dundrar på. Ja sist vi pratade var du ju allt annat än nykter och jag drar mig för att ringa dig. Sekreteraren stirrar på mig som en död fisk och försöker hålla uppe fasaden. Jag fortsätter oförtrutet och ignorerar viceordförandes medlingsförsök.

Han kröp dock till korset och medgav att han varit lite ute på hal is när han tagit ett eget beslut. Men men vi har honom kvar. Han kastade vid ett tillfälle pennan på bordet och sa att jag fick skaffa mig en ny sekreterare. Men vice ordförande vände det hela så nu ska vi ha ett litet möte (eller ringa varandra säger sekreteraren efter att mötet är slut) efter att han har knåpat ihop ett protokoll. För att stämma av med varandra hur vi upplever saker och ting. Jag hävdar fortfarande att det är sällan eller aldrig som det är så att jag inte har samma uppfattning utan det är snarare det att det saknas vital information

Han tyckte att jag hade för bråttom och att det var för mycket som skulle göras nu. När jag tittar på vad jag vill göra inser jag att som vanligt har jag lite bråttom. Vill få saker och ting gjorde nu å inte alltid sen. Men det är inte så man arbetar. man ska sitta och prata om saker, sen ska man sova på saken några år och sen ägnar man ett eller två år till att prata om det. För att då inse att det man pratat om är helt out-of-date och därför börjar man om från början

Ve mig som vill få till förändringar på en gång! Ändra sånt som alltid har fungerat, hur vågar jag. Komma här och komma. Säga att de ska göra saker och inte bara sitta av tiden, fy på mig.

"Arbete är de drickande klassernas förbannelse."
Oscar Wilde