måndag, september 21, 2009

Ropa hej innan man kommit över bäcken...

Jag är glad som en lärka men jag känner mig smutsig. Känns som jag manipulerat och ljugit. Fast jag har inte gjort det. Det känns som jag utnyttjar dem!? Helt jävla sjukt! Det är ju meningen att de ska bli uttnyttjade, om inte hade han ju skrattat mig i ansiktet.

Tror problemet är mitt vanliga problem med att ta hjälp av andra (spelar ingen roll om jag betalar för det eller inte) inte ska väl jag komma här och störa. Inte ska väl jag kräva något. Jag klarar mig själv.

Men den här gången tog jag mig i kragen och gjorde något som jag aldrig vågat göra förut. Jag frågade rakt ut om de kunde hjälpa till och trot eller ej men svaret var positivt.

Nu får vi se vartåt det här barkar. Käpprätt åt helvete antagligen men fan får väl se till att mobilen är laddad med musik så blir vägen dit roligare.


"En idé som inte innebär några risker är knappast värd att kallas för idé."
Oscar Wilde

2 kommentarer:

fjortisensmorsa sa...

Har också svårt att be om hjälp (dagens understatement!!) Kul att få positiv respons när man nu motförmodan vågar sig på att fråga! ;-)

Undertecknad sa...

gissa om jag blev lycklig (fast ändå med en liten känsla av att vara smutsig och manipulerande) när jag fick bekräftat att de pratat med utbildningsföretaget och gjort upp om hur de ska fakturera.

Ska bli kul! :-)

note to self - våga fråga