onsdag, december 02, 2009

Svin


Fadern har tjatat länge om att vaccinera fr kaos. Det har varit massor med bud men han har inte kommit till skott. Inte förrän i går, när undertecknad i ett svagt ögonblick råkade nämna för honom att det gick att vända sig till BVC för att få spruta. Antagligen hade han inte tänkt på det tidigare för det tog inte många timmar innan han ringde och meddelade att både han och fr kaos nu var nyvaccinerade.


Blev omåttligt förbannad, fr kaos reagerar på det mesta och därför är nästan det ofrånkomligt att hon skulle bli sjuk av denna spruta också. Min vecka var fulltecknad och det fanns inte plats får dålig planering. Men vem är fadern att ta hänsyn till andra än sig själv.


Morgonen verkade lovande och han lät henne ringa till mig (lät triumferande när han konstaterade att hon minsann sovit gott hela natten) och hon skickades till dagis.


Kl halv tre ringer dagis till mig och meddelar att fr kaos ligger nerbäddadi soffan med feber och väntar på att mamma ska hämta.


Kan meddela att jag nog inte var så trevlig i tonen när jag ringde för att upplysa fadern om det nya läget (inte helt oväntade ska jag dock tillägga). Så nu har jag fått avboka alla möten jag hade på torsdagen. Fr kaos mår i skrivandes stund bra igen (tack och lov för alvdedon) och hon studsar runt som inget hänt.


Pust och suck... säger bara en sak... Svin står inte högt på min lista just nu

Inga kommentarer: