söndag, augusti 01, 2010

Morgonstund


Ska ju vara guld i mun. Men efter att ha försökt ta mig hem till förorten i 2 timmar och det återstår åtminstone 1 timme innan jag kommer hem så börjar det kännas lite jävla segt. Kväll ute på stan. Mycket fint att titta på men inte mer. Dock blev jag den utvalda sista chansen-ragget och en liten pojk försökte fånga mitt intresse. Men tyvärr är inte intresserad av att vara sista halmstrået. Sen mötte jag ett ex som under idogt kramande sa att det var sååååå roligt att se mig. Innan han slängde mig i armarna på sin kompis, hoppade in i en taxi och försvann bort i natten med kvällens kap. Utan att ens säga hej då. Exets vän blev överförtjust och men det lyckliga leendet slocknade fort när jag gjorde klart för honom att jag inte hade för avsikt att bli hans halmstrå för natten. Och som straff har jag nu stått, suttit och väntat på tåg och bussar. Vill inte betala för en taxi och orkar inte gå de 2 milen hem. Mina fötter är lite trötta efter nattens dansande och snedseglare. Nu borde bussen kommit... Men Nä den är väl sen oxå bara för att...

Inga kommentarer: