torsdag, december 02, 2010

VB: Livet på jobbet

Lika tråkigt som vanligt att jobba, människorna här är trevliga. Men det är som vanligt lite för lite att göra för att jag ska känna mig nöjd. I dag sitter jag dessutom på pottkanten eftersom jag och teknik inte lirar. Innan lunch hade datorn kraschat inte mindre än 4 gånger. Sedan visade det sig att min passerkort inte funkade och jag fick ett nytt och genast dök nästa tekniska problem. Jag kan helt plötsligt inte skriva ut saker längre.
 
Joråsatte...
 
de har nämligen sk säkra skrivare här, för att minska på mängden onödiga utskrifter tydligen. Fungerar väl så där skulle jag säga. I vilket fall som helst så var mitt gamla kort kopplat till skrivaren och nu helt plötsligt måste jag få ett nytt lösen men eftersom skrivaren har kopplat ihop mig med det gamla loginet så är det kört. Tokkört. Har suttit hela eftermiddagen utan att ha tillgång till skrivaren, aldrig har jag behövt skriva ut så mycket som nu.
 
Men snart är dagen slut, ska bara sitta av den sista halvtimmen.
 
En glad nyhet var också att jag ringde till min husläkare och fick allergitabletter utskrivna utan att behöva träffa honom igen (det var inte han som skrev ut dem från början och ibland kan de ju vara lite griniga på den fronten). Så jag tänker smita lite tidigare och hämta ut, tabletter så jag slipper ifrån klådan ett tag. Folk börjar titta konstigt på mig på tunnelbanan när jag sitter och kliar mig som jag har löss.
 


Inga kommentarer: