torsdag, september 27, 2012

bollen i rullning

Har tröttnat.

Tröttnat på att alltid behöva gnata, tjata och tjafsa för att få hjälp. Men det är helt klart att det är det man måste.

Funderar på att ta kontakt med en annan läkare på VC och se om han är bättre än den jag har och kanske byta. För om jag nu ska ut i arbetslivet kommer AF behöva ett läkarintyg som beskriver vad jag kan och inte kan göra. Min nuvarande läkare anser ju att han inte har den kompetensen.

Antar att jag måste tjafsa med honom om att få göra även ettn lungfunktionstest. Orka. Han gjorde inte en bra utredning innan för att ta reda på varför jag ville göra arbetstestet så därför missade man att även kolla en så enkel sak som syresättningen. Det är antagligen inget fel på mina lungor heller men jag vill veta.

Men det var inte det jag skulle gnälla om.

Jag ringde min handläggare i dag, hon svarade förstås inte så jag lämnade meddelande och sedan ringde jag även kundtjänst och bad dem lägga in i journalen att jag ville att min handläggare ringer upp. Hon som svarade undrade om det var något hon kunde hjälpa mig med och när jag förklarade läget för henne letade hon i journalen för att se om det stod något där. Det var tyst en stund och sedan frågade hon vilket nummer min handläggare kan nå mig på.

Vet inte om jag ska tacka mina "lycko-piller" eller om jag bara är helt tom ändå. Men jag känner ingen oro. Antingen har hon fortfarande inte kommit fram till något eller så har hon bestämt att jag inte får förlängd och vågar inte ringa och säga det. Varje gång jag hämtar posten väntar jag mig att ett brev från FK ska ligga där, så länge det inte händer är det fortfarande 50% chans att jag klarar mig.

Nåja, nu är det bara att vänta. Hon ringer så fort hon kan men inom två arbetsdagar måste hon ringa. Så om hon fortfarande inte hört av sig på måndag kommer jag ringa igen. Då får hon en liten prick i protokollet.... Det var faktiskt hon själv som sa åt mig att jag skulle ringa kundtjänst när jag ville få tag i henne.

Inga kommentarer: