torsdag, juli 18, 2013

Hemma bra...

Nu har vi varit hemma i sedan i måndags eftermiddag. Vi har hunnit smälta alla intryck och upplevelser. Tvätta upp allt och även tagit tag i småprojekt hemma. Vi har hunnit njuta av den egenodlade gurkan och lite annat som växt upp under vår frånvaro.

Inget har fått oss att ändra inställning till campinglivet eller rättare sagt livet på en camping.

Men som tur är fungerar förträngningsmekanismerna och vi är därför redo att ge oss ut på nya äventyr.

Husvagnen ska med.

Till Öijn. Om jag ens ska försöka övertala min kära mormor att investera i en tomt måste jag vara helt övertygad om att det är där, på Öijn som jag vill vara. Så på måndag drar vi för fem dagars semester.

Camping är bokad och vi har bestämt oss för att verkligen se hela ön. Drasuten har inte riktigt varit där sedan han blev vuxen och när vi var där sist såg han bara banan och stugan vi bodde i.

Sen vill vi titta ordentligt på tomten, eventuellt hitta andra ställen vi kan tänka oss. Så vi verkligen vet.

Även om min ekonomi definitivt inte är den bästa så tar jag gärna av mina sparpengar för att få uppleva Öijn igen. Och får ytterligare en chans att komma bort på äventyr med min älskade make. Det är trots allt här och nu man lever. Vad som händer om ett eller flera år kan man inta veta och även om man ska se till sitt framtida-jags liv är det viktigt att också se till att nu-jaget mår bra.

Så Gotland here we come, i en liten husvagn från Hell.

3 kommentarer:

LupaVarg sa...

Vi håller tummar och tassar för att du skall finna det du söker. :-)

elin sa...

Hålls tummar här med! :)

Undertecknad sa...

Tack! Hoppas att jag kan klura ut vad fanken letar efter egentligen