torsdag, juli 11, 2013

Skillnader och val

Vi har nu bott igår husvagn Gamla Bettan, på två olika campingar. Den ena, den första, var i ärlighetens namn lite sunkig. Det var gammalt och nött. Men den låg trivsamt vid vatten och det var relativt tyst och lugnt.

Där fick man betala 5 kr för att få duscha 5 minuter i varmt vatten. Men han hade gratis WiFi.

Den vi ligger på nu är 5-stjärnig, har egen restaurang, lekplats, aktiviteter, egen strand och tillgång till tempererade pooler. Varmt vatten ingick i priset men däremot fick man lov attbetala för WiFi.

Priset skiljer sig ordentligt. Sunket kostade 240:-/dygn ink el. High class kostar 380:-/dygn ink el och tv.

Visst är det otroligt skönt med fri tillgång till dusch med varmt vatten, aktiviteter om man vill det och  fräscha fasiliteter. Men det förändrar inte min syn på campinglivet.

Man bor i och på varandra. Det är bara när jag stänger in mig i husvagnen som jag kommer undan. Jag behöver mer utrymme.

Måste nog ringa ochsmöra för mormor. Gotland känns mer och mer tilltalande. Jag känner mig rastlös inombords. Fick dock just reda på att priset på tomten steg med typ 50 000 bara så där. Den har legat ute för försäljning i två år och troligtvis är det just de dolda avgifterna som avskräcker. Men jag vill fortfarande. Tittar även efter redan färdiga hus men i get matchar både mina krav och min plånbok.

Ska leva lite mer husvagnslivet ochsmöra om jag kan förvandla det till något enbart positivt!

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Nej, jag tror inte att husvagn och camping är det bästa för dig och din familj. *sorry* Vad är det för tomt som gått upp 50 000?