torsdag, november 21, 2013

FlippFlopp

Min handläggare på AF har varit på solsemester i tre veckor. Idag skulle vi träffas tillsammans med handläggaren från FK. Det här mötet har vi försökt få till sedan september. Eller ska nog säga de, undertecknad hänger mest med och bokar in se tider handläggarna kommer fram till. 

Tiden var satt till klockan nio, vilket för den som känner till trafiken här i hufvudstaden betyder köer. Eftersom jag även har en liten toalettdykare som ska till skolan så planerades morgonen minutiöst. Upp halv sex (men det blev kvart över fem eftersom jag tröttnade på att glo på klockan hela tiden) ut med jyckarna. Dusch, frukost och sedan avlämning av överlycklig Kaos, som älskar att äta frukost i skolan. Klockan har nu blivit kvart över sju och undertecknad styr kosan in mot smeten. 

Tog en ny väg, vilket visade sig vara både dumt och synnerligen lyckosamt. Dumt eftersom jag blev sittande i köer i fyrtio minuter utan att för den sakens skull vara närmare slutdestinationen. Lyckosamt eftersom jag inte hade kommit in i smeten utan bara kunde ta ett extra varv i Gullmarsrondellen och styra kosan söderut och hem när jag klockan åtta fick samtalet från min sjuka hl på AF. Mötet inställt. 

Tio minuter senare klev jag in hemma och  nu sitter jag här och funderar på livet framför en brasa. Säger som hl: "det har gått troll i våra möten".

Inga kommentarer: