måndag, november 04, 2013

Måndagsstress

Dagen har hittills inte varit som vanligt. Så vi får se hur den slutar. 

När jag lämpat av fr kaos i skolan, ätit frukost och scannat omvärlden så tog jag tjuren vid hornen och ringde det fängslande arbetet. I helgen kom jag på den briljanta idéen att jag, förutsatt att de vill anställa mig, kan arbetsträna hos dem. På så sätt köper de inte grisen i säcken och jag får en gång för alla bevis på om jag kan arbeta med något som totalt skiljer sig från min nuvarande pappersvändartjänst. 

Förslaget mottogs inte med stående ovationer men nu har jag i alla fall kastat in bollen för spel. 

När jag skulle lägga på lyckades jag ringa upp mamsen och vi pratade en stund. Allt var skit som vanligt. 

Samtalet blev lyckligtvis kort eftersom jag måste kasta mig in i bilen och köaig in i smeten ut på andra sidan för en intervju. Intervjun gäller en praktikplats. Det tog ganska exakt en timme att komma hit oh joy. 

Efter intervjun tänkte jag valla de två lurviga busarna på Gärdet, och hålla tummarna för att det fortfarande är en jättelik rastplats. 

Inga kommentarer: