fredag, februari 28, 2014

Back on track


Så där ja, nu börjar jag känna igen mig. 

Kopiera mera!


Tillägg 1 10.00
Min handledare kommer titt som tätt och frågar pm det går bra. På det kan jag inte annat än svara ja. Kopiering är inte så svårt. 

Hon påpekade också att så här mycket har jag inte jobbat sammanlagt förut och det hat bara gått en halvtimme. Kunde inte låta bli att svara "fast det är ju kopiatorn som gör jobbet" hon kunde inte annat än hålla med. Så istället för att sitta och glo vid skrivbordet. Sitter jag och glor vid kopiatorn. Men den får jobba hårt. 

Tillägg 2 10.30
Kopiatorn vill ha nya toner, svarta. Eftersom undertecknad inte riktigt har koll påvar förråd och dylikt finns vidtalas handledaren. Hon vet ingenting om detta men med en kollegas hjälp får vi vägvisning. Väl där finns en toner kvar. Tillbaka vid kopiatorn utbryter vilda diskussioner huruvida jag vet vilken färg det är på den nya tonern. Och om jag vet hur man bytet. 

Fick le det stora leendet och peka på kartongen där färg anges. Visar sedan på handtaget på tonern, som har samma färg som innehållet. Kollegan som ska hjälpa till är man och från ett helt annat lite varmare land. Jag vet inte om det är det eller mina handledsstöd som gör att de inte litar på att jag vet vad jag gör. Men om det är något jag kan så är det kopiatorer. 

Så nu är tonern bytt och jag kan återgå till att sitta och titta medan den arbetar hårt. 

Inga kommentarer: