måndag, mars 24, 2014

Gamla hundar kan lära sig sitta



Men fan inte sluta shoppa!

I mitt tidigare liv, prefamiljeeran, så pysslade jag en hel del. Lite målandes av ramar och ljus och annat. Sen kom husbygge, barn och män emellan och pysslandes har lagts på is. Detta har dock inte hindrat undertecknad från att fortfarande köpa pyssel. Vilket gör att det ibland poppar upp diverse penslar och schabloner lite här och där när man minst anar det.

När jag och Drasuten slog ihop våra påsar vaknade pysseltarmen till liv igen och läderarmband producerades. Nu har jag dock snöat in på dechoupage (eller hur katten det stavas). Har aldrig provat men länge varit nyfiken. Så nu är servetter beställda och idéerna många. Har till och med bett maken att ändra det lilla krypin, som var tänkt till övernattningsrum till exilrövare på besök, till ett hobbykrypin istället. Rövarna hälsar så sällan på så jag tycker att det räcker med en säng och jag kan få ett ställe att ha mina pysselsaker. För det är det jag använder som ursäkt, att jag inte har någon plats att vara på. Köksbordet funkar när man är ensam inte när det ska ätas mat där dagligen så då blir det aldrig blir av.

Nu kanske vän av ordning undrar varför jag inte pysslat med fr kaos. Men där räcker inte mitt tålamod till utan det blir bara tjafs och både hon och jag tappar lusten. Hon kan, om hon har tur få dela mitt pysselkrypin men BARA när jag är där och bara med sånt jag vet hon klarar av utan större involvering av mig. Det största problemet är nämligen att fr kaos inte gärna gör som jag säger utan envisas med att veta bäst och det brukar sällan leda till bra slutresultat. Näst största problemet är att hon konsekvent vägrar göra som man ska, utan hellre hittar på egna sätt, vilket kan vara bra i vissa situationer men om man vill att saker ska fungera som man tänkt brukar det oftast vara bra att göra saker och kring i rätt ordning och på "rätt" sätt. Därför pysslar jag sällan med henne.

Men nu kom jag bort från ämnet, jag borde inte handla saker. Har inga pengar! Men eftersom en har tråkigt och nätverket är på så blir det lätt lite shopping. 

Inga kommentarer: