måndag, maj 19, 2014

Framåt ... bakåt ... eller vart fan som helst

Sitter och väntar på att få komma in till psykologen på smärtrehab. Ingen aning om vad jag ska förvänta mig så lika bra att inte fundera för mycket. 

Är inte direkt inställd på att så mycket alls kommer hända efter det här. Mina kontakter med vården och Arbetsförnedringen har tagit det ur mig. Det är mycket snack och lite verkstad. Fredagens AKA-test var i mina ögon rätt menlöst. Men förhoppningsvis kan de utläsa saker som jag inte förstår. 

Arbetsterapeuten jag träffade hade funderat och kommit fram till att: ett, hon ville inte anstränga mig för mycket så jag skulle inte utsättas för deras tester.  Två, hon ansåg att jag redan gjort många av dem vilket gjorde dem onödiga speciellt i kombination med skäl ett. Därför hade hon bestämt att jag skulle göra en mapp. Tydligen är det ett test där man mäter hur bra jag kan följa instruktioner och hålla den röda tråden. Men hon hade inte hunnit förbereda, surprice, så det fick bli nästa gång. Den här gången skulle hon "intervjua" mig. Riktigt vad denna "intervju " skulle ge/visa blev aldrig riktigt klart men hon skulle sammanställa sina 'findings' och jag skulle få läsa detta. 

Sen pratade vi i en och en halv timme. Om hur min vardag ser ut, hur jag ser på att börja arbeta och annat runt omkring typ mina rutiner. 

Eftersom jag aldrig förstod exakt vad gom var bra med "intervjun" är det svårt att säga om jag klarade mig eller inte.

Sista maj är det dags att skapa en mapp. Så får vi se sen. 

Inga kommentarer: