fredag, juni 13, 2014

Fel karriärval!?


Sitter och komponerar mitt tidigare inlägg när Byrackan plötsligt börjar vråla i hallen. Eftersom det hör till vardagen reagerade jag inte nämnvärt. Han är nämligen sån som reagerar så fort grannen rör sig, på sin tomt eller när rövare fyra går in och ut i sin stuga. Men efter en stund ändrades tonen på skallet och jag börjar undra vad sjutton gubbar han nu ser. En stackars koltrast som letar mask på gräsmattan kanske. 

Samtidigt som jag börjar fundera hör jag ett ljud. Det låter som ett "hallå!". Konstig koltrast. 

Så jag lyfter min lilla häck. Och till min förvåning står det ett litet bud med paket utanför. Problemet är att mannen måste vara extremt hundrädd eftersom han står kvar utanför grinden upp till altanen. Ringklockan sitter vid dörren. 

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Det där är precis det jag alltid blir arg av i filmer. Vovve varnar och ägaren sitter lugnt kvar utan att kolla. 😵
Puss