tisdag, juni 17, 2014

Högsta poäng

Det blev en stressad dag med möten som om jag ska vara ärlig inte gav mycket nytt. Kvinnorna sa i stort sett samma sak och allt går ut på att man ska acceptera sin smärta. Balansera mellan aktivitet och vila plus lyssna på kroppens signaler. 

Ibland känns det som människor som håller på med sånt här har lärt sig sin läxa utantill och rabblar den utan att egentligen lyssna så mycket på patienten. Det är säkert nyttigt för många men jag kan nog tycka att jag är lite längre in i min smärthantering än vad jag var i början. 

Jag har accepterat, däremot försöker jag fortfarande orka allt som man förväntad orka och där fallerar jag. 

Det ska ändå bli spännande att se vad "kursen" kommer ge, den startar nästa vecka med två gruppträffar. Sen lär det bli sommaruppehåll och det hela kickar igång i augusti. 

Det enda som egentligen kom ut av mötena var att jag fick ytterligare en diagnos. 

Hypermobilitetssyndrom!

Med andra ord så är jag överrörlig. Ingen nyhet direkt men nu kommer det med i journalerna och dessutom är det tydligen något man måste ta med i beräkningen. 

Sjukgymnasten gjorde ett litet test och jag fick högsta betyg, 9/9. Inte illa pinkat av en trähäst. 

Utförde samma test på fr kaos och trot eller ej men hon är lik sin mor. 

Jag har aldrig haft problem med detta och hoppas att fr kaos kommer klara sig lika bra. Det är ju lite kul att kunna böja fingrarna bakåt så alla stönar av äckel, värsta partytricket. 

Inga kommentarer: