måndag, juni 02, 2014

Tiden har gått

Efter tjugo minuter plockade hon upp mig på sin väg tillbaka.

Resultatet av mötet blev att jag fick reda på att jag är antagen till smärtrehabiliteringkursen i höst.

Ett jippie.

Sen ansåg doktorn att jag ska ta bort morfinet. Så det ska jag ta upp med min läkare på torsdag och då ta fram en uttrappningsplan som ska sträcka sig tre månader framåt.

Litet svagt jippie till det. 

Enligt doktorn kommer smärtnivån efter uttrappningen ligga på samma som idag. Hur det är möjligt förstår jag inte, det finns ju faktiskt ett skäl till att jag äter skiten. Men tydligen vänjer sig kroppen och efter tre månader behöver man öka dosen för att få samma smärtlindring. 

Drasuten kommer ta hundar och barn och fly fältet i sommar. För undertecknad kanske inte kommer vara i toppform. 

Men det blir bra! Vill ju inte vara en morfinist hur länge som helst så det är väl bara att sluta. Om doktorn säger att det funkar så gör det det!

Inga kommentarer: