fredag, augusti 29, 2014

Flervalsfråga

Idag föll mitt val på att jobba lite i trädgården.

Eftersom jag får lära mig att jag måste sätta gränser och lära mig avsluta en sak innan nästa påbörjas bestämde jag mig för att arbeta i två timmar med att röja u rabatten utanför nya altanen.

Jag får med beröm godkänt på den första punkten. Arbetade i ganska exakt två timmar. Problemet är punkt två, att avsluta en sak i taget. Det är ju för sjutton gubbar omöjligt!

Därför har jag nu trimmat häcken mot grannen och vid parkeringen och dessutom snaggat en fläder som hänger ner över en av de forna rabatterna. Rabatten under sagda träd fick sig en ansning och ett fågelbad dök oväntat upp. År av löv och ogräs hade förvandlat den till ett litet träsk men när detta krattades bort, simsalabim, en betongbotten med sten runt. 

Kom dessutom på den briljanta idéen att jag skulle flytta en trädgårdssoffa från ett undanskymt ställe till  den nyansade rabatten. Sagt och gjort. Kruxet var bara det att vägen till soffan var övervägt av ogräs och väldigt taggiga rosbuskar. Så jag fick klippa mig fram.

När jag sedan släpat ner soffan, gjutjärnsstomme med träsits, så följde en massa ogräs med. Så då blev jag varse att ännu en rabatt behövde rensas på främst gräs. Så jag rensade.

Hur det blev med rabatten vid nya altanen?! Rensad så klart.

Det ena ger liksom det andra. Men så får jag inte göra, en sak i taget tydligen.

Men jag höll mig inom två timmar i alla fall. 


1 kommentar:

LupaVarg sa...

Visst är det kul att jobba i trädgården? :-P