onsdag, mars 18, 2015

CV

Börjar fundera på om jag inte borde skriva ett nytt CV.


Inte ett som talar om vad jag är bra på och vad jag gjort hitintills i mitt liv. Utan ett som berättar vilka kroniska sjukdomar denna fantastiska kropp döljer.


De börjar nämligen bli lite för många. Suck.


I förra veckan var jag på rutinkontroll hos tandläkaren. Allt såg superduper bra ut och jag sköter mina tänder exemplariskt. Men... det finns alltid ett men ... hon såg att jag utvecklat en hudsjukdom och behövde träffa en hudläkare.


Oral lichen. Smaka på den du.


När jag googlar inser jag snabbt att det finns andra ställe som också angripits av denna autoimmunologiska sjukdom. Självaste Hon. Så besök hos både hudläkare och gynekolog krävs.


Dessutom träffade jag dr Barsk i måndags, ville gå vidare med mina tånaglar nu när vi vet att det INTE är svamp. Vill gärna veta varför jag har ont och varför de ser så vidriga ut. Tog dessutom upp möjligheten att jag även har utvecklat ME/CFS (Myalgic Encephalomyelitis/Chronic Fatigue Syndrome). Min nya handläggare på FK föreslog att det kanske kunde vara något att kika närmare på. Men dr Barks "kan ju inte ta vad en handläggare på FK säger" som grund så jag fick lov att dra ut lite information åt honom så han kunde läsa på.


Sen såg jag också att problem med sköldkörteln kan leda till både kronisk urtikaria (check på den), Lichen (tydligen check på den också), håravfall (hm räknas ett område stort som en femkrona utan hår som håravfall i så fall check på den också). Men jag vet inte hur jag ska få dr Barsk att göra en mer grundlig undersökning. Kan ju hoppas att han läser informationen om ME ordentligt, där står det nämligen att läsa att man måste utesluta vissa andra sjukdomar innan man kan gå vidare med en utredning gällande ME, däribland problem med sköldkörteln.


Mr Murphy får gärna ta semester ett tag nu.

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Du vet att jag älskar dig hur fysiskt kass du än är. ����