söndag, mars 08, 2015

Samlade intryck

Eftersom vi är internet och tv-lösa sitter undertecknad mest u ena fåtöljen och plöjer sig igenom den ena boken efter den andra. 

Men efter ett tag blev det lite enahanda, så datorn slogs på för lite Sims spelande. Döm om min förvåning när så datorn talade om för mig att den var uppkopplad. Och inte mot det mobila utan mot fibern. 

Raskt ut till teven. Men där hade vi inte samma tur. Det kommer upp vilken kanal jag valt, vilket program som går och korrekt tid. Men varken ljud eller bild finns.

Eftersom undertecknad inte på något sätt är expert på det tekniska området ringdes Felias kundtjänst upp för att någon skulle kunna förklara hur fenomenet var möjligt. Blev kopplad till fibersupport och kille med dialekt talade saktmodigt m för mig hur jag skulle starta om alla switchar, glitchar och annat som blinkade nere i källaren. Han avskrev mig snabbt som mer eller mindre idiot eftersom jag med en dåres envishet hävdade att det inte fanns något annat med lampor som blinkade före glitchen, swithcen eller vad sjutton den än heter. Vi har en router, en omkopplare och sedan den trådlösa sändaren. Men enligt honom måste det finnas något mer med lampor. Vi var inte eniga där med andra ord.

Han förklarade att det inte alls var avstängt och om jag bara startade om allt (resetade) så skulle vi om ca femton minuter ha teve igen. Det har nu gått ett dygn och vi har fortfarande bara internet. Men det är ok.

Inga kommentarer: