torsdag, april 30, 2015

Jakten på den försvunna ...

... mamman!

Sedan några år tillbaka har jag mer eller mindre lämnat min mor åt sitt öde. Hon har blivit så hemsk och otrevlig att jag inte orkar med henne. 



Hon får fortsätta på den väg hon valt själv. Men de senaste dagarna har jag nått till en ny insikt. Min mor är dement. 



Jag har skyllt förändringarna på att hon är alkoholist och storrökare. Men nu kan jag inte bortse från att tantens hjärna är potatismos.


Ytterligare en sak som jag måste ta tag i och styra upp. Vet inte riktigt vad jag ska göra men det får väl utkristalliseras allt eftersom det går. Får väl börja med att åka upp till Långt-bort-i-fan och prata lite med henne face2face om en så säg. Då kan hon i alla fall inte slänga luren i örat på mig vilket hon har en tendens att gör annars.

Inga kommentarer: