torsdag, mars 23, 2017

Propplösare

Har mått lite kymigt i några dagar och idag började jag känna mig andfådd och fick ett tryck över bröstet. Precis som det började förra gången. 

Åkte in till akuten igen. Tänkte dum som jag var att jag kanske skulle åka lite gräddfil. Men inte då. Samma väntan. 

Kom in vid halv två. Halv tre pratade jag med en läkare. Sen tog blodprov och en infart sattes in i armen. 

Sen har jag väntat. Frågade nyss en sköterska och han sa att klockan sju bokades röntgen. Sen ringde han röntgenavdelningen för att kolla. De har fullt upp. 

Inte för att jag tror mig vara mer värd än någon annan. Men ibland undrar jag vad jag gjort för att hela tiden nedprioriteras! Är jag för frisk? Förra gången trodde läkaren att det bara var en förkylning. Vad tror de nu? Att jag är här för den gemytliga atmosfären och trevliga umgänget? 

Klockan närmar sig halv tolv och jag väntar fortfarande. Förra gången var jag här i tolv timmar (kom in 13.30 och rullades upp på avdelningen 01.30) får se vad tiden blir den här gången. 


Inga kommentarer: