onsdag, maj 03, 2017

jamen glömde ju

Eftersom undertecknad är som hon är så har jag tagit tag i lite saker i mitt liv. Jag har till exempel bestämt mig för att börja plugga till hösten.

Tanken är att jag ska bli drog-och alkoholterapeut när jag blir stor. En ettårig utbildning på distans. Passar mig perfekt. Men för att bli DoAterapeut måste jag först plugga ett år för att bli Behandlingsassistent. Först var jag väldigt tveksam eftersom utbildningen grundar sig i 12-stegs metodiken och där är gud iblandad. De som känner mig vet att jag har min egen relation till gud och religion. Men man ska ju utmana sig själv ibland och detta blir, bortsett från själva utmaningen att plugga vid 46, min utmaning. Att kunna lyssna utan att ifrågasätta och sedan omvandla till något jag kan använda utan att känna mig falsk.

Det känns roligt och skrämmande. Jag tvekar och känner mig inte redo för att ta tag i livet. Lättare att låta livet ta tag i mig. Men nu har jag bestämt att jag ska försöka ta tag i rodret och styra lite själv en stund. Se vart det leder mig.




1 kommentar:

LupaVarg sa...

Du är bara bäst, störst och vackrast. Självklart kommer du att kunna plugga även om du är en gammal kärring och det kommer att gå så förbannat bra. Vi i tibbemaffian VET att du är ett superduper kvinns. Löv ju så svetten lackar! Pöss.