torsdag, augusti 14, 2008

Vardagsliv

I skrivandes stund ligger dotra och sover, hon har haft en dag full med roliga saker (hoppas jag) hon var hos mormor medan undertecknad var på intervju sedan cyklade vi till innelekpalatset som hon älskar mer än något annat.

Den här veckan har hon fått stilla sitt sociala sinne eftersom vi faktiskt har umgåtts med vänner. I tisdags åkte vi till en vän som jag lärde känna under en av de mer eller mindre obligatoriska föräldraträffarna på BVC (barnavårdscentralen) så hennes dotter är lika gammal som fröken löken. De har inte sett varandra på över sex månader och ändå fann de varandra efter bara några minuter och försvann ut i lekstugan för att leka. Vi vuxna satte oss i skuggan, slogs med getingar och åt muffins. Det är defintivt en av fördelarna med att hon börjar bli större, man måste inte sitta på golvet bredvid och se till att barnen roar sig utan de kan ha kul utan oss. Underbart.

Sen i går åkte vi och hälsade på en av mina barndomsvänner, som tillsammans med sin man har bestämt sig för att befolka jorden ensamma, de har i dagsläget 3 barn och redan börjar funderingar på en 4 komma. Men först om några år kanske. Även här försvann fröken löken efter bara en kort introduktion med de två äldsta barnen (sonen 5 och dottern snart 3) bebisen 6 månader fick stanna hos oss vuxna medan vi satt och babblade i köket.

jag har känt mig mycket mer harmonisk (även om jag ibland känt att det blir för mycket, jag vill sitta och bara vara tyst) men det är faktiskt trevligt med andra människor, i alla fall de människor som jag tycker om och som faktiskt gillar mig.

Inga kommentarer: