måndag, december 29, 2008

Bodyguard

Mitt nya yrke i den underbara WoWvärlden är bodyguard. Eftesom jag har tagit mig till högre höjder (visserligen bra lvl 16)och har mina ugglor (Astrid och Sigrid) till hjälp har det blivit så att jag tagit på mig att springa runt och hjälpa andra som är på de ställen där det krävs att man är en grupp. Vilket inte så många är av någon underlig anledning. Det måste finnas fler som jag som inte heller riktigt vill ingå i quilds och hålla på men ändå gillar att spela. Det är ofta många av någon anledning håller sig i närheten av mig när jag krigar och mer än gärna ansluter mig till deras grupper för att ha någon som håller dem vid liv. Jag och ugglorna gör slarvsylta av det mesta (inom vårt lvl förstås) och jag dör inte närmelsevis lika ofta som i början.
 
Har några vänner som hojtar på mig när de ser att jag är online (en dansk okänd ålder och en amerikan på 35) Jag och dansken var ett bra team, han var krigare och dödade till höger och vänster samtidigt som jag tänkte hans rygg och såg till att han inte dog allt för många gånger i ett uppdrag. Han var nöjd och glad. Amerikanen är lite slö och står gärna och tittar på medan jag dödar för att sedan gå in och ta bytet (som vi sedan delar på) men det börjar bli lite ensidigt men så länge jag dödar så levlar jag också snabbare än vad de gör.
 
Men som jag skrivit tidigare (tror jag) eller så har jag åtminstone tänkt på att jag skulle skriva om det, människor är som människor brukar vara oavsett det är IRL eller i WoWvärlden. En del är egoistiska och andra är korkade. Har mötte många varianter på båda temat.
 
Men en sak är säker jag är ohjälpligt fast. Efter 12 timmars konstant spelande (inkl matpaus förstås) drömmer jag i WoWtermer... jag tänker till och med i WoWtermer... kanske dags att ta en break. Nu får jag Fröken Kaos i morgon så mitt spelande kommer att naturligt dras ner (om jag inte kan komma på ett sätt att få henne att också bli spelberoende och använda en del av hennes julklappspengar till en egen dator)
 

"Folk som bara lever för sitt nöjes skull är vanligtvis ogifta."

Oscar Wilde



Låna pengar utan säkerhet.
Sök och jämför lån hos Kelkoo.

Inga kommentarer: