tisdag, februari 24, 2009

Dagen då allting föll på plats

Om man ska tro media har det mest fantastiska i världen hänt. Kronprinsessan Victoria och hennes Daniel får äntligen varandra. Lycka till säger jag! Tro inget annat, än att jag är glad för deras skull, men inte mer glad än jag är när någon hittar någon han/hon vill leva sitt liv tillsammans med.
 
Tycker nog mest att kungahuset är rätt töntigt men en funkar som kul gimmick. Bra PR är väl aldrig fel. Men när sen hela hyckleriet uppdagas och statsministern och regeringen ska uttala sig och berätta hur lyckliga de är. När man får höra en mamma och pappa tala om sin dotter på ett så högtravande sätt att man undrar om man oavsiktligt hamnat i en tidsmaskin som fört en tillbaka till 1600-talet. Och när paret själva får sätta ord på den lycka som gripit dem, med ännu fler floskler, då bryter jag ihop. Jag känner hur jag får gåshud över hela kroppen och jag mår lite smått illa.
 
Men snälla, ärligt talat. Visst att det finns många i vårt avlånga land som nästan är du med kronprinsessan. Mitt jag mötte Lassie äventyr som gjort att jag tangerat kungahuset var när jag som ung väktare blev osams med den barska kvinnan som styrde deras mediarelationer, TarrasWalhberg. Det var under ett evenemang på det stora varuhuset i den stora staden och den bistra kvinnan kunde verkligen inte förstå att hon förstörde för hela ensambeln om hon envisades med att glänta på ridån som på ett ytterst dramatiskt vis skulle inrama den vagina man hängt upp i ljushallen, genom vilken dåtidens pinuppor systrarna G och vår skandaldrottning den andra Victora, silverstedskan, skulle framträda.
Jag vek mig inte en tum och det resulterade i att isdrottningen ville förpassa mig och det är tur jag inte är en faun. Kan avslöja att hon fick ge sig.
 
I övrigt har jag hållit mig rätt borta från deras liv och göranden och låtande. Har inte som en del suttit och tittat på när de gjort korv och annat julgott på teve. Tycker tyvärr mest att de är en familj som vem som helst som fått väldigt mycket gratis på grund av sitt arv. Men de har det nog inte så roligt heller och jag skulle faktiskt inte vilja byta rakt av. Pengarna som de får skulle jag gärna vara med och dela på men resten tackar jag nej till. Så de får gärna fortsätta och de gör det säkert bra.
 
Men tycker ändå inte att det är tillräckligt intressant för att det ska pratas om det hela tiden. Det är ju inte som det är något nytt heller... de har ju varit i hop i nästan 10 år eller ngt sånt och det i sig är väl en bedrift men okej nu planeras att bränna mer av våra skattepengar på en jättefest för adeln dit vi andra, pöbeln inte har tillträde annat än genom glansiga tidningar och timslånga program i teve.
 
Nä i kväll kommer jag inte sätta på någon av de nyhetsbevakande kanalerna eftersom det kommer uteslutande handla om det stora som hänt... 5 min omvärldsbevakning och 35 min kunglig baluns. Då får man inte bara höra Mona Sahlin säga att visserligen hjälper inte denna förlovning de som är arbetslösa men hon är glad att kronprinsessan hittat mannen i sitt liv. Någonstans där slutade jag bry mig...
 
undrar om man kan sluta betala skatt ett år, i protest. jag vill inte arbeta som ett svin för att de ska kunna bjuda sina kusins bryllingar från bortre långtbortistan och köpa iransk kaviar och månstoff att sprida över de nygifta. Ska fundera ut en plan. kan man gå ut ur kyrkan kanske man kan gå ut ur kungahuset också...
 
 


Går det långsamt? Skaffa dig en snabbare bredbandsuppkoppling.
Sök och jämför priser hos Kelkoo.

Inga kommentarer: