måndag, februari 23, 2009

Fortsättning följer

ja torsdagen den 19e fortsatte sätta spår på resten av helgen och spiller även över på den nya veckan. Februari 2009 kommer gå under epitetet skitmånad... en titel som jag misstänker även övriga månader detta år på något sätt kommer att tävla om att få erövra.
 
Snickarejäveln har inte fattat något och i dag kom avslutet. Jag betalar honom 2000 istället för 3000 för det arbete han lagt ner och jag får en garderob värd 5800 för 1000. Men nu måste jag bestämma hur jag ska göra med hallen för att få den som jag vill... den ska vara häftig.. kanske förvandla den till en djungel... hm tål att tänkas på
 
Lilla fröken kaos har fått löss och jag gick loss på mig själv med lusmedel, tror iinte jag har några löss eftersom det inte kliat. Men efter jag fick beskedet av en sur fader i helgen så har det kliat konstant och det var lika bra att göra ngt. Använde ett medel som lössen inte kunde bli resistenta mot eftersom det kvävde dem. Problemet är att skiten innehåller anis, så jag luktar anis dvs lakrits... En lukt jag inte riktigt själv gillar... kul att behöva upprepa detta om en vecka. Just när lukten gått ur... hell...
 
kaos har blivit kammad och tvättad så när hon kommer i veckan borde hon vara fri från levande löss, men jag är lite osäker där. Äggen kläcks väl inte samtidigt!?!?! Vilket innebär att det mkt väl kan komma och krypa runt små äckliga varelser.
 
minns när jyckarna hade löss, äckligt äckligt äckligt. Men där kunde man alltid trösta sig med att hundlöss inte gillar människoboningar så man klarade sig undan (bortsett från någon liten lusjävel som gillade äventyr och bestämde sig för att se sig om efter nya jaktmarker) Men nu är det min dotter och det innebär att jag kan för första gången i min snart medelålderslånga liv få löss... skrämmande.
 
har inköpt en luskam som genom sin snillrika konstruktion ska kunna ta livet av både gnetter och löss så kan jag sitta och roa mig med den någon kväll här i veckan bara för att ha lite kul.
 
Så nä det suger just nu och min förhoppning om att murphy hade tömt sina reserver förra året eller åtminstone kommit på att han inte har tid att punktmarkera mig, grusades rejält redan så här andra månaden på det nya året.
 
i sånna här tillfällen är jag nog en optimist...
 
Pessimisten säger: Nu kan det inte bli värre! (antagligen med en djup suck och dyster syn)
då svarar Optimisten: jodå (så där klämkäckt och soligt)


Ta semester! - sök efter resor hos Kelkoo.
Jämför pris på flygbiljetter och hotellrum: http://www.kelkoo.se/c-169901-resor-biljetter.html

Inga kommentarer: