fredag, juni 19, 2009

halvtid

Halva året har nästan gått och förändringar ligger i luften.

På måndag kommer domen som jag väntat på sedan april. Vinner vi kampen mot det stora företaget jag jobbar på eller får jag lämna skeppet med svansen mellan benen (they wish)??

Oavsett utgången har hela situationen triggat igång en massa tankar och funderingar. Vad vill jag egentligen göra när jag blir stor? Vill inte hitta ett nytt arbete där jag tröttnar efter tre veckor eftersom jag redan är uttråkad och har strukturerat upp allt på ett effektivare sätt vilket gör att arbetet blir ännu tråkigare. Hur ska jag göra för att utmana mig själv??

Många tankar och funderingar! Journalist, författare, massör, egen butik, eget café eller något annat som ger mig tillfredställelse. Skulle ovan nämnda yrken ge mig något? Skulle jag kunna? Skulle jag våga?


Att hitta någon att leva med är inte heller det lättaste, speciellt inte som man kärat ner sig i sin älskare som inte riktigt är på samma våglängd vad gäller det. De män jag träffar har en förmåga att vara så upptagna av sina liv att de inte har tid att lära känna någon ny. Alltså drar jag mig undan. Vet inte ens om jag skulle vilja leva svenssonliv igen även om det har sina fördelar. Det enda jag vet är att jag vill hitta någon som älskar mig och som jag älskar. Vi ska vara kära och ge varandra stöd och energi.

Men det känns som en utopi så det är väl bättre att jag fokuserar på det jag faktiskt kan påverka. Mitt arbetsliv! Vad i helvet ska jag ta mig till med mig själv!? Vad vill jag göra?!

Om jag får gå, kommer jag inte stanna så länge även om jag sätter tanterna på den berömda pottkanten. FÖretaget anser mig vara överflödig och då får de fanemig klara sig utan. Den första perioden kommer jag nog vara hemma och WoWa och träna som fan. Försöka bara njuta av livet och stänga av hjärnan. Sen får jag ta tag i saker och ting.

Fan va jag babblar! Sitter med min bärbara (eller ska jag säga fr kaos´s dator) och har äntligen lyckats koppla upp den mot nätverket hemma. Fick lov att logga ur min egen men nu kan jag åtminstone se till att WoW och alla andra viktiga beståndsdelar finns installerat på datorn för veckan på Gotland. Hur skulle jag annars kunna överleva?! En vecka på gotland utan att kunna koppla upp mig på kvällarna när lilla fröken kaos sover. Vore förskräckligt men nu har jag lyckats och jag ska snart införskaffa ett kontantkorts-bredband så får vi se vad jag tycker om det.

"Kultiverad fritid framstår för mig som människans huvuduppgift."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: