måndag, juli 27, 2009

Energikickar och barmhärtighetsmord

Ja i dag kom jag faktiskt upp i rätt hyffsad tid och efter att ha såsat runt och gjort nada i några timmar fick jag upp ångan och har nu i skrivandes stund fått upp hyllan i sovalkoven med tillhörande spottar så nu helt plötsligt så har jag fått ljus i rummet. Men eftersom det är en liten avskärmad miljö så får jag inte ha tänt så länge åt gången eftersom det blir varmt som en bakugn där inne även utan lampor. Men det är ändå lite roligare med en möjlighet att tända.

Sen fixade jag draperiet som fungerar som insektsstoppare i altandörrn, skruven lossnade och allt ramlade ner en dag för några veckor sedan och sen har stroppen hängt och slängt och mest irriterat. Men nu är den på plats, så får vi se hur länge den håller sig uppe.

Sen fick jag lov att döda en av moder jords skapelser, hittade en stor humla som trampade runt i mina rabatter, hon försökte ta sig upp på en av de klätteranordningarna och där satt hon och viftade med vingarna. Eller rättare sagt vingen, för vid en närmare besiktning upptäckte jag att den ena vingen var borta och kvar var bara den lilla stabiliseringsvingen. Hon var således dömd att dö. Jag försökte placera henne vid lite blommor så hon skulle få äta och gick in, men eftersom jag är den blödiga jävel jag är så kunde jag inte släppa henne utan gick ut och tittade till henne ibland.

Till slut insåg jag det fåfänga och gjorde plågan kort, jag klippte huvudet av henne. Må hon surra fridfullt i humlehimlen.

Annars rullar dagarna på och snart kommer kaos igen och det blir till att vara klar med projekten.

"Jag arbetar hårt med att lata mej."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: