torsdag, juli 23, 2009

upp som en sol å ner som en pannkaka

energin är verkligen borta, i dag sov jag till kl 11 igen. Eller sov å sov låg och grubblade på livet och svettades. Det är verkligen varmt i min lilla alkov, trots att fläkten går på hela natten. Sover som en kratta och vaknar lika trött som när jag gick och la mig.

Idag har jag bara tvättat, högarna med projekt blir bara större och större eftersom jag har en otrolig förmåga att hela tiden tänka om och göra på ett annat sätt vilket kräver nya saker. Istället för att hålla mig till en plan och köra på det ändrar jag om tills den ursprungliga planen knappt är ett minne längre. Gäller nog det mesta i mitt liv, har många idéer men orkar inte slutföra en innan jag har utvecklat det till något helt annat.

Tittar på diskbänken där rollokola trängs med träningsflaska ohc odiskade glad, salta kex och annat jox. Hur svårt kan det vara!? varje gång jag städat och faktiskt fått iordning på allt så havererar det direkt på grund av min oförmåga att hålla efter. Orka ta fram de fina pärmarna och sätta in räkningarna när jag betalt dem. Orka gå till den där jävla kartonginsamlingsbyttan som jag måste åka bil till, osv osv. städa ur garderoben eftersom kläderna nu ligger i högar på golvet då jag inte kommer in å kan hänga upp dem. Men då måste jag ju dra ut allt och det verkar såååå jobbigt.

Fan kanske ska äta lite å se om jag får lite mer energi då

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: