fredag, juli 17, 2009

Gotland dag 6 - dejavue eller

Dagen har inte varit så mkt annorlunda än gårdagen om man bortser från att jag inte haft ont i magen och att vi var på stranden några timmar tidigare. Dessutom cyklade vi inte så restiden förkortades väsentligt.


Det var skönt som fasen och fr kaos springer runt som en galning. Hon söker kontakt med andra barn men är inte modig nog att själv ta kontakt utan cirkulerar runt dem i allt snävare cirklar i hopp om att de ska bjuda in henne. Vilket de aldrig gör, till hennes stora besvikelse och i kombination med en dödligt tråkigt mamma så får hon små svackor ibland men oftast springer hon runt och vrålar. Turligt nog hade vi bestämt med vänner att mötas upp i Visby och äta middag så hon fick leka med sin kavaljer.


Vår hemresa stundar och det är med blandade känslor jag ser fram emot att komma hem och att bli av med fr kaos. Dels ska det bli skönt att få sova i sin egen säng och det ska bli skönt att slippa de ständiga grälen och trotset. Men samtidigt kommer det bli oändligt tyst och tomt.


Nu sover lilla damen och jag ska försöka få i ordning de vi ska packa för i morgon blir det folkrace och lite Visby på kvällen. Struntar i stranden eftersom både hon och jag har fått färg så det räcker. Båten går kl ett på natten och det är frågan om vi ska sova lite på kvällen eller om jag ska försöka hålla liv i fröken kaos så länge som möjligt och se om hon sover lite på båten för en gångs skull.


"Mina egna affärer tråkar ut mig till döden; Jag föredrar andras"
Oscar Wilde

Inga kommentarer: