torsdag, september 24, 2009

Blogga

Har ju av olika skäl fått mina skäl till att blogga skärskådade och vända ut och in efter den stora bloggskandalen förra året.

det enda jag kommit på är att jag vill fortsätta blogga, hade gärna fortsatt på den blogg som jag började med men eftersom den blev våldgästad och besudlad försvann glädjen.

Så jag startade den här. Jag tror inte att jag skriver för att alla ska älska den och jag ska ha miljoner läsare och tjäna grova pengar på den. Jag skriver för att bli av med mina tankar, för att låta mina vänner veta hur jag har det och få intryck av andra människor.

Har märkt att jag blir otroligt glad varje gång någon tar sig tid att skriva en kommentar, sen är jag dålig på att se feedback men glad blir jag. Däremot har jag haft svårt att själv skriva kommentarer även om jag läser en blogg dagligen och den berör mig på något sätt.

Fast på senare tid har jag varit lite duktigare på att faktiskt säga något ibland och helt plötsligt vaknade min egen blogg till liv. Det är inte längre bara mina nära och kära samt vänner och bekanta utan "främlingar" säger något om det jag skrivet.

Det är inte på så sätt att det är bättre än när en vän skriver men helt plötsligt fick jag den där bekräftelsen som ju faktiskt är lite av skälet till att jag valt att skriva en offentlig dagbok.

Alltså måste jag vara aktivare i mitt läsande av bloggar om jag vill få reaktion på min egen.

Om jag blir glad över en kommentar varför skulle inte andra också bli det.

"Jag har slutat läsa böcker. De får mig att tänka på annat än mig själv."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: