torsdag, september 10, 2009

Å där brann sista säkringen



Detta var synen som mötte mig när jag skulle ta fram köttbullarna som vi ska äta till middag.
Någon har inte stängt dörren ordentligt efter sig. Å i det här fallet kan jag inte hur gärna jag än vill skylla på någon annan än undertecknad. Ja fr kaos har inte varit hemma och även om hon har minns som en guldfisk vad gäller things to do and not to do så har hon ett perfekt minne när det gäller andra saker. Tex att man måste vrida kranen i badrummet åt höger annars står det och droppar eller att ge frysdörren en extra kick när man varit och hämtat glass.

Båda dessa sistnämda detaljer har undertecknad själv oerhört svårt att komma ihåg varför kranen i badrummet allt som oftast står och droppar när undertecknad är ensam och det är därför kvällen kommer att innebära att undertecknad frostar av frysen.

Just nu är jag så arg så jag inte ens orkar vara arg. Gav bara upp en suck av resignation och konstaterade att det nog var rätt praktiskt att ha delad frys eftersom det innebär att alla matvaror som förvaras i den övre delen av frysen (med egen dörr) inte har påverkats. Så det enda som jag måste slänga är ett antal ton glass. För ja vi har en hel jävla frys full med glass. Å det konstiga är att jag aldrig köper glass. Men mormor gör, till vår stora glädje.

"Det behövs en helt igenom god kvinna för att göra något helt igenom enfaldigt."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: