onsdag, september 23, 2009

Instant tv

Eftersom jag alltid är lite efter när det gäller ny teknik så var det inte förrän i går jag upptäckte fördelarna med tvX.play.

Men att kunna se programmet när jag ville (bortsett från att programmet inte är tillgängligt mer än en viss period) är ju värsta lyxen.

Att jag kom mig för att prova var för att jag i går upptäckte att det var tisdag. Ja det händer varje vecka kanske du tänker då så vad är det som är så underligt med det.

Problemet var inte det att det var tisdag i sig utan att programmet jag hade tänkt se gick på måndag kväll. Jag pratar om "Svenska Hollywood fruar". Efter att ha sett första programmet var jag lite nyfiken på vad som skulle hända och för första gången på väldigt länge hade jag faktiskt i minnet bestämt mig för att komma i håg att sätta på teven. något som händer rätt sällan nu för tiden (speciellt när jag inte har kaos här)

Men självklart missade jag ju det. Men då slog mig ännu en tanke. tvplay!! Sagt och gjort in på nätet och jomen där fanns ju programmet. Så där satt jag med näsan i skärmen och väntade. Det var inte så uppseendeväckande den här gången. Om man bortser från de otäcka känslor Maria Montazami´s otäckt lismande släpiga stämma väcker i min kropp, den olust som allas vår Anna Anka skrämmer fram och suget efter att leka med barbie som av någon underlig anledning vaknar till liv när man ser vår lilla Agnes-Nicole Winter.

Rätt händelselöst. Men sen kom jag ju på snilleblixten, hunken Skarsgård är ju med i någon vampyrtjohejgrej på teve har jag hört. Men aldrig sett!? Sagt och gjort in på kanalen som visar den och jodå, nog fanns de senaste avsnitten där. Efter att ha tittat igenom 4 avsnittet kom jag på att jag även ville se 3e och då slog det mig också att jag ju faktiskt har kopplat ihop datorn med teven, så i stället för att sitta i min underbara kontorsstol så kunde jag ju sitta i min härliga soffa och kolla på teve.

Fantastisk känsla!

Insåg just att jag nog missat True Blood i kväll igen, men det hängs ingen läpp för det... har ju min dator och soffa för en dejt när jag vill.

Snacka lyx!

"En konstnärs hjärta är hans huvud."
Oscar Wilde

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Jo, men tänk på att de inte ligger där hur länge som helst. Sist jag ville se ett program jag missat fick jag bara "prenumerationen för programmet har gått ut". =c/