fredag, december 04, 2009

Banker och räntelägen

Jahaja

inte för att jag trodde att utgången skulle vara någon annan men jag är ändå lite besviken. Pratade med banken idag och möjligheten att få låna till ny lägenhet. Men se de går inte. Hon ville dock inte säga nej rakt av eftersom hon visste att jag är en bra kund och alltid betalar. Men eftersom jag nu blir arbetslös och ska starta eget så likställer man det med att man inte har någon betalningsmöjlighet.

Så därför ville hon vänta till efter jul å nyår då jag ska träffa arbetsförmedlingen och då få reda på vilken inkoms jag kan förvänta mig från dem. Men eftersom jag ska starta eget så antar jag att jag inte kommer få någon ersättning från a-kassan så... nä jag blir väl kvar här i landet-långt-bort-i-fan... Helvetes förbannade jävla skit

Men jag ger inte upp, kommer ändå gå igenom med försäljningen av min lägenhet (vem vet kanske ingen som vill ha den den här gången heller) och så får jag ta det som det kommer.

Problemet är ju att eftersom jag inte vill stanna kvar här i landet-långt-bort-i-fan så kostar ett nytt boende i runda slängar 2 miljoner. Jag räknar ut vad månadskostnaden blir och ser om jag tror att jag kommer klara det, ligger det på samma summa som jag har i dagsläget anser jag att det är lugnt, eftersom jag ändå måste klara det jag har nu. Men banken gör tydligen inte den bedömningen, eller kommer de kasta ut mig ur mitt hem nu när jag blir arbetslös/egen företagare eftersom min betalningsmöjlighet blir lika med noll? Jag bara undrar!

1 kommentar:

elin sa...

starta-eget-bidraget finns fortfarande kvar...