torsdag, december 10, 2009

Ett steg fram och två steg bak

Den här veckan har inte startat bra alls. Är så inne bomben trött så de första dagarna somnade jag så fort jag kom hem efter att ha lämnat fr kaos på dagis. Sen sov jag tills det var lagom att hämta henne igen. Hm inte likt mig. Ont i halsen har jag också.

Förra veckan hade jag en lokal till företaget på gång, var där och tittade, pratade med ägaren och allt verkade vara ok. Han sa att det var fler som tittat så om jag var intresserad ville han ha svar snart. Så dagen efter provade jag ringa, inget svar. Skickade då ett sms, eftersom jag verkligen ville ha lokalen. Fick svar några timmar senare att det var mycket nu och han skulle ringa mig dagen därpå. En vecka senare ringde han och meddelade att hans kollegor i USA (fråga inte hur de hamnade där) hade lovat bort lokalen till en kompis.Men eller hur?! Han beklagade det hela och hoppades det skulle gå bra för mig ändå. Som om det var lokalen det hängde på.

Men jag tappade lite fart.

Sen bankens inställning till mina framtida planer som också fick mig att tappa fart och beskedet att jag kanske inte kan få starta-eget-bidrag gör att det känns som att trampa i sirap. Så fort jag tar tag i saker och försöker påverka mitt eget öde, så slår något annat fel ut. Vad i helvete ska man göra?

Till detta lägga den ofattbara tröttheten så ser det jävligt motigt ut just nu.

Ska försöka plugga till tentan men orkar inte. Så fort jag läser inser jag att orden liksom bara stannar till en sekund för att sedan glida ut på teflonet. Det fäster fan inte. Kan läsa en mening hur många gånger som helst men det fastnar inte. Den här tentan kommer inte gå bra. Ytterligare fart tappad.

Gick till doktorn i dag och fick faktiskt penicillin eftersom jag tydligen har en halsinfektion... nämen shit sherlock de menar du inte... hoppas att jag får kraften tillbaka nu, har ju gått omkring med det här några månader nu. Varför går man inte till doktorn tidigare?

Inga kommentarer: