tisdag, september 20, 2011

hood till wood 2

Kom av mig lite när jag skrev eftersom fr kaos ville gå in.

jag ska alltså flytta igen. Börjar kännas lite jobbigt att alltid ha flyttkartonger omkring mig men den här gången hoppas jag att det blir sista gången på länge.

Vi flyttar till Drasuten och går därför från att bo i en rätt civilicerad del av världen, en av de "finare" förorterna till hufvudstaden till att bo i en lite mindre civilicerad del. Mitt ute bland hästhagar och grodor.

Området är ett gammalt fritidsbostadsområde (känner vi igen det??) men det kommer detaljplaneras om några hundra år. Fram till dess får jag leva med att bo utan att ha affären runt hörnet, långt till shopping och kultur. Men nära till brännässlor, maskar, myggor och lugn.

Tror det blir bra. Hooden är trevlig men jag tror och hoppas att wooden blir ännu bättre. Så fort allt har fallit på plats.

Här i hooden ligger fr kaos skola mittemot lägenheten, i hooden ligger den en bil/buss-färd bort.

Handla mat kan man inte göra utan bil varken i hooden eller wooden så det är väl ungefär det samma. Nu ska bara fadern och undertecknad komma överens om fr kaos så faller allt på plats och det blir lugn.

håller tummarna

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Lycka till med allt och var försiktig med armen under flytten. *pussar*