måndag, december 19, 2011

att säga fel saker...


är Drasuten rätt duktig på. Han har en förmåga att uttrycka sig på ett sätt som får undertecknad att behöva räkna till 1000 både framlänges och baklänges för att inte huvuden ska rulla. Eller åtminstone en säkring går.
Idag har jag som sagt stått och trillat köttbullar, och som jag skrev blev resultatet allt annat än bra. Således var jag inte helt nöjd med min prestation. Dessutom tycker min arm och min nacke att jag borde ha sysslat med något helt annat varför jag har en värk från hell och det är ju som många vet inte direkt välgörande för humöret. Till detta kan vi också lägga det faktum att undertecknad i vanlig god form inte ätit annat än några drömmar, gummidutter och två lakritsskallar. Det i sig kan också borga för ett härligt humör.
Drasuten ringer kl 18 för att meddela att han nu lämnar kontoret (oj va han är bra på att inte jobba för mycket). Undertecknad håller på och städar undan dagens sysslor (dvs disk) efter säg 5 timmar framför spisen.
D: "Hej, tänkte bara säga att mitt besök har gått nu så jag ska bara logga ut och låsa sen åker jag hemmåt"
U: "Ok, ja jag håller på och städar upp efter allt här. Är på uruselt humör"
D: "okeeej, kul det ska bli att komma hem då *skratt*"
U: "eller hur..."
D: "...(tyst hm) och hur är det... är någon mat påbörjad?"
U: biter ihop (räknar till 1000 och drar djupa andetag)... "öh nä det är bara jag och katten hemma. Och jag har typ stått vid spisen och gjort misslyckade köttbullar fram till nu så mat har inte riktigt hamnat överst på prioritetslistan just nu!!!""
D: "nä det var väl det jag undrade och därför som jag frågade"
U: får nu ett lite smärre utbrott "Du frågar inte, du konstaterar mer att det borde vara mat på spisen nu. Men det ÄR DET INTE"
D: "jag utryckte mig fel..."
NO SHIT SHERLOCK!!!! Sen konstaterade vi att det fanns matlådor och han som ätit en redan skulle köpa sushi med sig. Men hur vore det om man tänkte lite på hur man uttrycker sig... i alla fall när jag redan flaggat för att humöret är i botten Är det för mycket begärt?"
(detta inlägg gick inte att publicera den dag jag skrev det men nu verkar det funka så här kommer det)

Inga kommentarer: