lördag, januari 14, 2012

dasshumor... für allê

Sitter här och funderar, medan magen protesterar på sitt sätt. Vet inte riktigt vad den protesterar mot men vad det än är så menar han allvar.

Men det var inte om jag skulle skriva...

Nä det var om dr slarver som efter samtalet i onsdags fick mig att tro att han skärpt till sig. Men inte då...

Han ringde ju och bad om ursäkt, förhörde sig lite om status och så. Undertecknad berättade att status är oförändrat vilket han tyckte var beklagligt. Han skulle posta mitt läkarintyg snarast. Bra så...

Jag frågade om han fått min förfrågan om påfyllning av de smärtstillande, vilket han hade. Han var inte helt nöjd med att jag ville ha mer, men efter att han tydliggjort nödvändigheten av att jag inte åt fler än vad han föreskrivit så sa han att han skulle fixa det och jag kunde hämta ut. Bra så...

Han uppfyllde sitt första löfte... Fick läkarintyget igår. Sjukskriven en månad till. Bra så...

Det andra löftet gick det så där med. Eftersom jag fortfarande hade tabletter kvar rusade jag inte till apoteket utan väntade till idag när jag ändå skulle handla. Dumt av mig. Borde vetat bättre kan man tycka. Inte fanns det något recept på smärtstillande att hämta. På en lördag dessutom. Murphy måste skratta sig harmynt.

Alvedon fungerar inte mot smärtan och inte sover jag bra med dem heller. Så tack vare dr slarver byttes min barnfria (läs sovmorgon och nattro) helg till en helg med smärta utan något att dämpa den med och orolig nattsömn. INTE BRA SÅ....
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: