torsdag, mars 15, 2012

Hemma bra men borta bäst

Våra två veckor i värmen är slut och vi har landat hemma igen. Möttes av kyla men ingen snö, rövare som ställer till det och kaos vilket gjorde att första kvällen hemma inte blev annat än tjafs och skit.

Men Thailand visade sig från sin bästa sida och i år tyckte jag faktiskt att det var enbart trevligt. Fr kaos har också anpassat sig fantastiskt bra och älskade att vara borta, lite svårt med maten var det (även om hon älskar ris). För första gången på 7 år fick jag väcka henne på morgonen.

Varje dag var den andra lik. Började kl 9 med frukost (som kanske inte var så roligt efter två veckor med samma samma varje dag) bestående av bacon, rostbröd och lite äcklig juice. Sen ner till stranden. Där guppade jag i vågorna, fr kaos sprang runt i strandkanten och ömsom hoppade i vågorna ömsom bara tittade på människor. Drasuten alternerade mellan att ligga och sola och att guppa i vågorna med mig. Därefter lunch. Första veckan åt jag bara min favoriträtt (kyckling med cashewnötter) men sen började även jag tröttna på detta två gånger om dagen och började äta lite annat.

Efter lunchen tillbaka till hotellet, duscha bort all sand och sedan ner i poolen för ännu mer blötläggning. Efter några timmar i vatten och sol blev det dags för vila på rummet. Första dagarna sov även fr kaos men efter ett tag slutade hon sin vana trogen att sova och lekte lite i sin säng medan vi vuxna vilade.

Sen ut på stan för middag och massage. Sen natt vid 22 och därefter började allt om igen.

Det var skönt och avkopplande. Vädret var härligt även om det var mulet första veckan och regn en hel dag (då vi passade på att åka till Patong och kolla lite i affärer)

Fröken kaos och undertecknad ville inte alls komma hem men Drasuten längtade till kylan och sina grabbar.

Ge mig några dagar så har jag nog vant mig att vara hemma igen, men nog drar det i restarmen igen.

Nu ska jag börja diskutera med läkare, försäkringskassa och sånt igen och direkt vi landade fick jag värsta huvudvärken. Smärtorna har faktiskt varit överkomliga, första veckan kände jag av dem som vanligt men andra veckan fick jag nya tabletter pga av knäskada (mer om detta i bildinlägget som följer) och sedan dess har smärtan hållit sig borta. Första gången på länge som jag inte haft ont.

Nu är tabletterna slut och smärtan börjar komma tillbaka, dessutom tror jag att värmen varit undergörande för smärtan.

Nåja, det är skönt att det våras ute så man kan njuta av att vara hemma.

Inga kommentarer: