söndag, juli 15, 2012

Åldersnojja


Har den senaste månaden haft lite problem med ögonen, det känns inte som de riktigt hänger med. De gör ont och det känns som jag hela tiden måste anstränga mig. Har egentligen glasögon, men har inte använt dem på ca 1½ år eftersom jag inte tycker att jag behöver varken dem eller linserna. Ser hur bra som helst. Men förrgår tänkte jag att det trots allt kunde vara bra med en liten koll. Så sagt och gjort, jag bokade tid hos optikern.

Igår var jag där för en ögonkoll (gällande glasögon) och döm om min förvåning när optikern meddelade resultatet.

Jag är inte längre närsynt (-0,5) utan helt plötsligt översynt (0,5 och 0,75)! Inte konstigt att de gamla glasögonen varken gjorde till eller från.

Det var bara att gå ut i butiken och hitta ett par nya bågar så att nya glasögon kan tillverkas. Dessa ska jag ha speciellt när jag läser, sitter framför datorn eller teven och kanske hjälper de mot smärtan och överansträningen. 1500 spänn fattigare gick jag därifrån.

Är det något mer som vi kan ändra nu när vi är 40plussare?? Murphy, vad har du i rockärmen härnäst?

Fr kaos ville förstöra sina ögon så hon också skulle få glasögon. Hon hittade nämligen ett par som hon gillade. Tror hon missat en vital del i det hela men hon glömde det i samma stund som vi gick ut ur butiken så jag tror inte jag behöver vara orolig.

Inga kommentarer: