onsdag, augusti 22, 2012

Dagsform

 
De senaste dagarna har jag faktiskt mått ganska bra.
Trots dålig sömn känns kroppen rätt skaplig. Tvättade till och med taket i hallen (som Drasuten ska måla) igår eftersom jag tröttnade på att inget hände. Döm om min stora förvåning när armarna nästan känns ok. Med ok menar jag att smärtan aldrig stiger över bubblet och det kan jag leva med.
Det känns till och med så ok att jag funderar på varför jag inte arbetar. Då är det tur att jag har Drasuten som påminner mig om hur jag mår när jag har en dålig dag.
 
Problemet är ju att om jag jobbar, så kanske det håller i några dagar. Men sen faller korthuset, och som alla vet är det ett helvete att få till ett juste korthus igen så återhämtningen brukar vara lite längre än den faktiska feel-good-tiden. Så om jag kan hitta ett arbete där jag kan jobba när jag fysiskt klarar det och sedan kan gå idé när de dåliga dagarna kommer. För även om jag sånna här dagar har svårt att riktigt komma ihåg känslan, trots att det var mindre än en vecka sedan en sån där dålig period passerade revy i livet, behöver jag bara tänka på hur dåligt det gick på de tester jag utförde under utredningen. Minnestestet var ju total katastrof, hur i allsin dar ska jag klara av att hålla saker i huvudet på ett arbete?!
 
Sånna här dagar, ofattbart underbara, måste jag ta vara på men ändå inte bli för ivrig att genast göra allt som jag inte orkar andra dagar. Då blir baksmällan jävligare.
 
Men hur fän ska jag lära mig att tänka rätt?!?!
Inte ha för bråttom, inte bli för ivrig de dagar som känns bra, få dåligt samvete för att jag går hemma och latar mig när jag borde kunna arbeta.
 
Då måste jag påminna mig om de andra dagarna.
De dagarna när jag knappt kan borsta tänderna utan att armarna krampar.
När jag skär mig i fingrarna upprepade gånger bara för att mina fingrar inte riktigt vill det jag tror att jag säger åt dem att göra.
 
Tyvärr har dessa dagar varit fler än de här goda dagarna, senast jag kände mig så här bra var när vi hade semester i Thailand i mars.
 
Fru Duktig måste lära sig tänka annorlunda!
Men hur gör man det?!?!
 




Inga kommentarer: