onsdag, juli 31, 2013

Tillägg

Husvagnen är såld! Visserligen bara muntligt men köparen lovade att komma så fort som möjligt och avsluta affären.

Drasuten la ut annons bara några timmar efter att vi kommit hem i söndags och bara några minuter efter ringde första spekulanterna. De kom och blev förtjusta, så pass att de nu vill köpa den. Vinst 4000:-!

Nu sitter Drasuten och kollar efter en ny bil till mig och hör och häpna, efter ett sommarställe. Han har hittat ett som är jättefint. Till en bråkdel av summan av vad det kostar på Öijn. Men det är just det. Det är inte på ön utan i Värmland. Säger inte att det är något fel på Värmland, tvärtom. Men det är inte Öijn. Vi har sagt att vi måste åka och titta, känna och upptäcka innan vi ens börjar leta på riktigt.

Nu kan man ju undra varför vi letar vidare fast vi kom fram till att vi skulle vänta?! Ärligt så vet jag inte. Drasuten har svårt att sätta ord på det men hänvisar till att den dagen han säljer huset och sätter sig i en lägenhet så vill han veta att han har landet. Där han kan ha sina prylar och naturen inpå knuten. Eller hur!

Han vill bort! Från vad vet jag inte. Jag måste reda ut mina ekonomiska problem innan jag seriöst börjar titta på något. Just nu är den största utgiften den kommande kastreringen av dum och dummare. Visserligen har mamma aka plånboken sagt att hon tar den kostnaden men ändå. Måste ju ändå låtsas som jag har pengar.

Egentligen borde jag inte bara få utegångsförbud utan även internetförbud. Hur det än är så hittar jag något jag absolut måste ha. Nödvändiga prylar är svåra att avstå!

Inga kommentarer: