fredag, mars 07, 2014

Party time

I tre års tid har jag lyckats undvika att ordna med kalas. Fr kaos har varit nöjd med att bli firad i familjens varma famn. 

Men i år blev det ändring och hon önskar sig ett kalas. Stor ångest hos undertecknad. Upptäckte häromdagen att det inte är så många helger kvar innan den stora dagen. Inget är gjort. Ännu mer ångest. Eftersom fr kaos är vän med i stort sett alla i klassen blev det för svårt att välja ut endast nio som skulle få komma. Så vi bestämde oss för att låna matsalen i skolan och bjuda hela klassen. Det är ju bara tjugoåtta barn. 

Ångesten börjar nu nå nya höjder och undertecknad börjar hyperventilera. Men känner mig lite skuldig nu eftersom hon avstått kalas i tre år så ärmarna kavlades upp. Matsalen bokad och tema på festen vald. För ja det är viktigt med någon slags röd tråd. 

Det blir ett pyjamasparty. 

Så under mina vaknätter ligger jag således och smider planer. Planer så fantastiska och kreativa att jag inte ens vet hur jag ska ro i land med det hela. Kommer nog få lov att dra ner på ambitionsnivån en gnutta. 

Men så här är den rådande planen:
*Ungarna ska sitta i en säng och äta. Vill hitta bäddmadrasser som bortskänkes för med sådana kan de sedan få hoppa i sängarna och ha kuddkrig. 

* det kommer serverad hamburgare från gyllene måsen. 

* lekar ska lekas; hela havet stormar, dansstopp och om jag får som jag vill en liten runda med stationer där de ska göra saker i stil med gräva i hinkar med äckliga saker för att få fram något, spåtta råtta, samt några till. Samt en avslutande saga i sängen. 

* alla ska ha pyjamas, inklusive undertecknad, Drasuten samt rövare fyra. 

* ingen godispåse men väl ett kramdjur med en jättegodisnapp runt halsen. Alternativt bara nappar i godispåsen. 

Låter väl som en fantastisk plan? Frågan är hur jag ska kunna planera en mindre storslagen fest nu när den här springer runt i huvudet!?


Inga kommentarer: