torsdag, april 17, 2014

Nattens antiklimax

Dr sammetslena var faktiskt rätt punktlig och efter att först skickat in en sköterska för att kolla hur jag reagerat på deras cocktail kom han in och meddelade att jag med största sannolikhet bara var magsjuk.

Ville helst sjunka genom sängen och golvet för det kändes så pinsamt. Men sen i bilen hem kände jag mig lite tveksam. Jag är tyvärr tvungen att inte lla med dr sammetsöga i hans diagnos. Jag har haft det här problemet tidigare och det var på grund av mediciner och jag vet hur magsjukesmärtor känns. Inte så här.

Är fortfarande övertygad om att det är magkatarr från hell och idag är jag matt, vilket inte är så konstigt med tanke på hur dåligt jag mådde igår. Har magkatarrsont och kallsvettas. Men mår inte direkt illa och jämfört med igår mår jag toppen.

Drasuten tänker bära mig ombord på båten, för självklart sammanfaller detta med tjugofyratimmarskryssen som varit planerad i flera månader. Jag ska ta det lugnt idag och sen bara njuta av lite batteriladdning.

Dr sammetsöga sa att de hittade tecken på att jag har en infektion/inflammation i blodprovet. Jag tror inte den kommer från magsjuka utan från min sjuka kropp.


1 kommentar:

LupaVarg sa...

Krya på dig och ha det bra på kryssningen. :-*