lördag, april 19, 2014

Påsk

Firar vi inte på något speciellt sätt, bortsett från att jag envisas med att fixa en hejdundrande påskmiddagarna. Med lamm til Drasutens stora förtret, trots att han äter och säger att det är gott hävdar han varje år att han inte gillar lamm. Men är det påsk ska det vara lamm och ägg i någon form.

För att vara magsjuk mår jag och min mage väldigt bra. Inga fler kramper eller illamående. Båtresan var trevlig men eftersom vi är värre än ett par pansjosar låg vi i hytten och tittade på teve och läste hela hemresan, för att undvika alla övertrötta ungar som störtade runt som flipperkulor mellan vuxna i olika grader av bakfylla. Rederiet hade ett påsklovserbjudande vilket lockat många, båten var full. På alla tänkbara sätt. Men huvud saken är att Drasuten och undertecknad hade skönt. Hundvakten hade klarat av att hantera Byrackan och Odågan, så det känns rätt tryggt inför sommarens semesterresa till Turkiet.

Men för att vara frisk mår jag dåligt. Magen är inte alls på min sida och känns konstig i stort sett hela tiden, lite bättre när jag precis ätit men sen börjar illamåendet komma krypande med bubbel i släptåg. Men tror fortfarande inte på magsjuka. Magkatarr däremot, mer troligt. 

Tyvärr verkar min kropp börja reagera på morfinet och min sjukgymnast tycker att jag borde sluta med det eftersom det verkar göra mig sjukare än min sjukdom. Så det får väl bli sommarens begivenhet, känns så där halvkul men på sikt kanske det är det bästa.

Mer att se fram emot, hm, ja nästa helg blev vi bjudna på fika hos Drasutens exfaktor för att fira mellan rövarna som fyller år. Vill verkligen inte träffa fruntimret men får bita ihop och vara den stora, även här.

Börjar bli fruktansvärt trött på att vara den som stryker medhårs bara för att få saker att fungera, medan den andre partnern får bete sig precis hur som helst.

Inga kommentarer: