lördag, april 12, 2014

Ur barnamun ... Kommer sanningen ...



Eller något...

Igår var undertecknad och fr kaos på mathanglet för att förse mig med min största drog, socker. Detta efter att hennes fader drivit mig till gränsen för psykisk kollaps.

Vi går mellan en kundvagn och en tillfällig monter, tänker inte mycket på det men när vi kommit förbi rycker fr kaos upphetsat i min ärm.

"Mamma! Där ser du ..." säger barnet glatt
"Ser vaddå ...?" frågar den inte helt vakna modern.
"Att du visst inte är tjock!" med eftertryck.
"Va?? 
"Ja, du kom ju igenom där!" pekar med hela kroppen.... 
"Var ...?
"HÄR!" går fram till den lilla passagen. "Du kom igenom HÄR, då är du ju inte tjock!
Här börjar undertecknad asgarva och fr kaos ler lyckligt.

Servar här jag passerade utan problem. 



Så nu vet jag det en gång för alla, jag är inte tjock.

Senare på kvällen tittade vi på Shreck, sista kapitlet och jag upptäckte att jag är Fiona. Ett träsktroll! Lite grinig, lagom tjock (som ett träsktroll ska vara) och älskar min familj. 

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Skönt att du lyssnar på kaoset när hon talar om den uppenbara sanningen. :-*