fredag, maj 16, 2014

Jomensatte...

I måndags fick fr kaos en spruta som ska förhindra att hon drabbas av barnsjukdomar. Hon brukar alltid få feber efter att hon blivit vaccinerad men enligt skolsystem så var den här sprutan annorlunda, mycket snällare så det var i stort sett omöjligt att hon skulle reagera. Möjligen efter två veckor, då lite prickar kunde dyka upp.

Eller hur! Samma kväll hade fröken nästan 38 grader. Att det gick snabbare än vanligt beror nog på den förkylning hon dras med. I vilket fall som helat fick hon lov att vara henne med mig. Wopwop!

Så hon har alltså varit hemma och drivit mig till gränsen till sammanbrott. Men sen när hon till bådas glädje kunde gå till skolan igår blir det oerhört tyst och ensamt. Att det ska vara så jäkla svårt att hitta en balans.

För att döva den rastlöshet min nyvunna frihet shoppade jag loss. Med pengar jag egentligen borde spara till riktigt dåliga dagar. Att vara sjukskriven gör en inte till miljonär direkt och en liten buffert är aldrig fel. Men som den slösa jag är lever jag i nuet. Och nu ville jag shoppa. Filmer, decoupage saker och växter.

Sen får jag råångest samtidigt som jag fylls av en stor förnöjsamhet. Balans var det va ...

Inga kommentarer: